Gunn

Refleksjonsnotat i forhold til bruk av samskrivingsverktøyet, Wikidot.

På norsk2-studiet ved universitetet i Tromsø har vi studenter denne vinteren skrevet wikidokumenter. Ja, det var dokumenter, ikke bare dokument. Det var utrolig mange dokumenter i ulike sjangrer rundt samme temaet. Vi startet å skrive ut fra et bilde av et ungt kjærestepar, og det ble fantastiske historier om både dem, deres opphav og lokalsamfunnet rundt dem.
Først var jeg litt avventende og skeptisk til hva dette var og hvilken nytteverdi det skulle ha for oss. Etter hvert som jeg lærte mer om programmet, og historiene ble formet, var det kjempegøy og en spennende måte å jobbe på. Det var veldig artig å skrive helt nye innlegg og å skrive videre på det andre hadde skrevet.
Første gang vi hadde dette var på samlinga før jul, da rydde jeg mye i det andre hadde skrevet og dikta nye ting også. På samlinga etter jul laget jeg 2 helt nye innlegg

Jeg syns dette var utrolig spennende, inspirerende og lærerikt. Dette er virkelig noe å ta med seg inn i skolen. Tror både mellomtrinnet og ungdomsskolen kunne syns dette var interesant og givende. Dette kan bli en viktig vitamininspøryting i norskfaget! Utrolig bra at man kan knytte det til så mange ulike sjangrer. Alt fra prislister til kjærlighetsbrev. Det er nok mange funksjoner jeg enda må lære meg, men med det lille jeg kan så kan jeg få elevene igang i prosessen.

Gunn

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License